השפעת הליך הגירושין על הילדים

Rate this post

אומנם גירושים הפכו לעניין, שבשגרה ועל פי הסטטיסטיקה כל זוג שלישי מתגרש אך הלכה למעשה גירושין, ובעיקר כאשר מעורבים ילדים בתמונה, הם משבר ממנו יש לצמוח ולגדול ולא לנבול.

אומנם גירושים הפכו לעניין, שבשגרה ועל פי הסטטיסטיקה כל זוג שלישי מתגרש אך הלכה למעשה גירושין, ובעיקר כאשר מעורבים ילדים בתמונה, הם משבר ממנו יש לצמוח ולגדול ולא לנבול. היה והחליט הזוג לקחת את מערכת היחסים לכדי גירושין, נכון לעצור לרגע ולשאול את שאלת השאלות, האם אתם מחפשים לסיים זאת על הצד הטוב ביותר, או שאתם מבקשים לשחק משחקי אגו שכולם מפסידים מהם. כל עוד התשובה היא לסיים על הצד הטוב ביותר הרי שאתם במקום טוב (יחסית), אך אם אתם מתעקשים להיתלות על אגו, הרי שאתם צרכים לשים את ילדיכם אל מול עינכם ולהבין שאתם יכולים לגרום להם נזק ולא רק בהווה אלא גם בעתיד.

כך תבצעו את הגירושים על הצד הטוב ביותר

הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא להגיע למצב בו אתם מגיעים בינכם להסכמות גם אם זה אומר שכל אחד מהצדדים מוותר על מספר דברים. היה ואתם מגיעים להסכמים, אין צורך להוציא סכומי כסף כפולים עבור עורך דין גירושין עבור כל אחד מאתכם ואתם בהחלט יכולים לשכור משרד עורכי דין גירושין אשר ייצג את שניכם גם יחד. במהלך ההסכמות תוכלו לקבוע באשר לחלוקת הרכוש ולגובה המזונות מבלי שצד שלישי יחליט זאת בשבילכם או שיכנס לכם בהחלטה. כל עוד הילדים שלכם חשובים לכם ואתם לא רוצים לפגוע ברמת החיים לה היו מורגלים עד היום, הרי שתגיעו למסקנה המשותפת באשר לגובה המזונות שיספיקו לילדיכם.

אחד הדברים שחשוב לזכור בתהליך הגרושים הוא, שאתם לא מתגרשים מהילדים, אלא רק מפרקים את הזוגיות והיה ושניכם נפרדים בהסכמה על אף שיש בה עצב וכעס, אתם יכולים יחד להחליט אודות משמורת משותפת, כך ילדיכם לא יפגעו ויתגעגעו לאחד מכם שלפתע נעלם מחייו. אודות משמורת על הילדים יכולים להחליט שני בני הזוג יחד ולהגיע להסכמות הדדיות ומאידך ובמידה וישנן אי הסכמות, יקבלו השופטים את ההחלטה מי יראה ומתי את הילדים.

היוועצות עם עורך דין בהליך הגירושין

עורכי דין גירושין יוכלו לסייע לכם בגיבוש ההסכם וכל עוד אתם פתוחים לכך. אין ספק כי הליך גירושין הוא הליך קשה איתו מתמודדים כל הנוגעים בדבר, החל מהמשפחה הגרעינית ועד המשפחה המורחבת שהופכת לתומכת בתקופה הלא פשוטה. את הבקשה לגירושין אתם יכולים להגיש בבית המשפט לענייני גירושין ומאידך אתם יכולים להגיש בקשה להליך גירושין ברבנות. ההחלטה היכן יתקיים ההליך תקבע בהתאם לזכות הראשונים, דהיינו המקום הראשון אליו הגשתם את הבקשה, שם יתקיים ההליך וגם כאן כל עוד יש ביניכם הסכמה אתם יכולים לחתום על ההסכם היכן שתבחרו וכך גם יקבע גובה מזונות ילדים, חלוקת רכוש וכיוצא בזאת. זכרו כי אל לכם להיכנס לריבים מיותרים וחשוב להניח את האגו בצד לטובת הילדים ועתידם.