טוען רבני מומלץ – לא כל אחד!

5/5 - (1 vote)
טוען רבני
טוען רבני מומלץ

כשאנו מחפשים אחר טוען רבני שידאג עבורנו שנקבל את המקסימום בתביעה בבית הדין הרבני, יש לשים לב ודגש על כמה דברים, דבר זה יוכל למנוע מאתנו הרבה עגמת נפש לאחר המשפט.
לייעוץ ראשוני עם טוען רבני יהודה אבלס ללא עלות התקשרו: 050-8200327

טוען רבני מומלץ – קווים לדמותו

1. יש לשים לב כי לטוען הרבני יש רישיון לייצג  בבית הדין הרבני וכי הוא הוסמך לכך מטעם הנהלת בתי הדין הרבניים. מניסיוני, פגשתי מפרסם אשר מצהיר על עצמו כי הוא טוען רבני, ועוד מתהדר כי הוא טוען רבני מומלץ, ובאמת אין לו אפי' רישיון כלל. דבר זה עלול לעלות לכם ביוקר רב, כיוון שטוען רבני שאין לו רישיון לעסוק במקצוע ככל הנראה לא עבר את המבחנים בציון גבוה ואינו בקי מספיק בחומר, ולכן הוא עלול להיכשל ולהכשיל אתכם. מלבד זאת אין אפשרות לייצג ולהופיע בבתי הדין הרבניים בלא אישור מיוחד מלבד טוען רבני או עורך דין בעל רישיון.
חשוב לא להתבייש לשאול את הטוען הרבני האם יש לו רישיון לעסוק כטוען רבני מטעם הנהלת בתי הדין הרבניים.

2. לאחר שבררתם כי יש לו רישיון, יש  לתת את הדעת על הניסיון שצבר במהלך שנות עבודתו, כמה שנים הוא עובד בתחום זה, כמה הצלחות הצליח להשיג ללקוחותיו – בזה תוכלו לקבל אינדיקציה על רמת מומחיותו מה שייתן לכם להעריך נכון את הסיכויים שלכם להצליח במשפט.

3. לעיתים רבות אנשים מבקשים ממני שאביא להם לקוחות אחרים שימליצו עלי, מחשבה זו הינה מחשבה נכונה, כיוון שבזה אנו אכן רואים האם ההצלחה מאירה פנים לטוען הרבני, או שמא הכישלון רודף אחריו.
אלא שלא תמיד הדבר נכון, תארו לעצמכם טוען רבני שבדרך כלל אינו מביא ללקוחותיו הצלחה בתיק, רק שלפעמים קרה ששיחק לו המזל והצליח, ובלקוחות אלו הוא מנפנף על מומחיותו והצלחתו, כך שלא הייתי קובע שטוען רבני מומלץ הוא מי שיכול להביא לקוחות שימליצו עליו, אבל בהחלט יש בבדיקה זה הוכחה מסוימת.

4. יש הטועים החושבים כי ככל שהטוען הרבני יודע להרים את קולו יותר ולדבר בחריפות בבית הדין, הוא זה אשר ייחשב "טוען רבני מומלץ". דבר זה לא רק שאינו נכון, אלא להיפך, אדם אשר אין לו תוכן בטענותיו ינסה את מזלו בהגבהת קולו ברמה שיישמע לכל עבר, דבר זה מעיד על חולשה בטענות. תמיד עדיף טוען רבני שקול במילותיו, האומר את דברו בנחת מתוך שיקול הדעת וללא התלהמות.

5. חשוב שהטוען הרבני יילחם עבורכם בנחישות ובעקביות ללא מורא ופחד כלל עד הסוף. כוחניות אינה מעידה על נחישות. העקביות והדביקות במטרה, להשיג ללקוח את המגיע לו כדין – הן אלו אשר מעמידות טוען רבני מומלץ.

6. לאחר שביררתם ובחרתם לעצמכם את הטוען הרבני המומלץ יש לתת את הדעת על המחיר שהוא גובה, כיוון שהמחיר שונה בין טוען רבני לטוען רבני, כמו כן קיים פער משמעותי בין גובה שכר הטרחה של עורך דין לבין שכר הטרחה הנוטל טוען רבני, כשלרוב טוען רבני ייקח מחיר נמוך יותר.
חשוב לדעת שהטוען הרבני או עורך דין שגובה מחיר יקר יותר אינו בהכרח מומלץ לייצוג.
לפעמים דווקא מחיר זול יותר מתוך התחשבות ביכולת הכלכלית של הלקוח יכולה להעיד הרבה על מידת האכפתיות של הטוען הרבני המומלץ.

ליעוץ ראשוני עם טוען רבני יהודה אבלס ללא עלות התקשרו עכשיו: 050-8200327

כותב המאמר הינו מנהל מדור גירושין טוען רבני יהודה אבלס