גירושין ברבנות – מה עושים?

Rate this post

בית הדין הרבני הוא בית דין דתי, שעיקר עיסוקו בתחום הגירושין הוא בתביעות גירושין במדינת ישראל. במדינתנו יש בתי דין רבניים אזוריים שעוסקים בערכאות הדיוניות הראשוניות וקיים בית הדין הרבני הגדול הממוקם בירושלים ומהווה ערכאת ערעור על ההחלטות שניתנו בבתי הדין האזוריים.

דיונים בפני בית הדין הרבני נערכים בפני הרכב של שלושה דיינים (שופטים). בעלי הדין מיוצגים לרוב על ידי עורך דין גירושין, קרי, עורך דין המומחה בענייני משפחה ובעל ניסיון בתיקי גירושין. אפשרות נוספת הקיימת בפני בעלי הדין היא להיות מיוצגים על ידי טוען רבני. הרוב המכריע של בעלי הדין בוחרים באפשרות הראשונה.

בית הדין הרבני הוא בעל סמכות בלעדית במדינתנו לעסוק בכל הקשור אל גירושין ונישואין, דבר שכולל תביעת כתובה המוגשת על ידי האישה נגד הבעל במקרה בו הם מחליטים להתגרש וזאת משום שהאישה מעוניינת לקבל את סכום הכתובה שעליה הבעל חתם כאשר הם התחתנו, מצבים של סרבנות גט וכפיית גט על הצד הבעייתי ועוד כל מיני נושאים הקשורים אל תהליך הגירושין או מצבים שנוצרים כתוצאה מהרצון של אחד מהצדדים או שני הצדדים להתחתן.

הליך הגירושין – מה נדרש?

עו"ד גירושין יסביר לבעל הדין אודות תהליך הגירושין העומד לפניהם ויעזור להם לפעול באופן חכם בתהליך עצמו. חשוב לקחת בחשבון שתביעה לגירושין היא תביעה משפטית לכל דבר וכאשר היא מובאת בפני בית הדין הרבני חובה להוכיח שקיימת עילה לגירושין (נדרש מבחינה ההלכה היהודית), עילות כמו למשל אי קיום יחסי מין, בגידה ועוד. בעת תביעה יש לשלם לבית הדין הרבני אגרה ולאחר מכן להגיש את כתב התביעה לגירושין אליו מצורפים מסמכים כמו למשל תעודת נישואין וצילום של תעודת הזהות. לאחר מכן יש להמתין למועד דין בבית הדין הרבני בתביעת הגירושין, כאשר יש להתכונן לכך שבמפגש הראשון בבית הדין המטרה תהיה לנסות ולפייס את בני הזוג או לגירושין בהסכמה. באם בני הזוג אינם מסכימים בכל הקשור אל תהליך הגירושין וכל הקשור אליו, אז יתחיל תהליך משפטי של הגירושין בו בני הזוג יציגו את הראיות בהן הם מעוניינים כאשר המטרה היא להגיע לתוצאה המבוקשת על ידם: גירושין או אי גירושין. במידה וקיימת הוכחה שמתקבלת ואכן עילת הגירושין הוכחה, בית הדין יורה על טקס גירושין.

לסיכום, בית הדין הרבני תמיד ישפוט על פי הדין העברי דתי בכל הקשור לענייני גירושין ובכדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר, אנשים שוכרים את שירותיהם של עו"ד לענייני משפחה המומחים בתחום הליך הגירושין בבתי הדין הרבניים בישראל. בהצלחה!